Ona tili va Adabiyot milliy sertifikat online test

Ona tili va Adabiyot milliy sertifikat online test. Milliy sertifikat test savollari namunasi.

2025-yilning 2-yarmida bo’lib o’tadigan milliy sertifikat imtihonlari sanasi>>

 

Mundarija

Natija

#1. Imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan so‘zlar qatorini aniqlang.

#2. Har uchala o’rinda ajratib ko’rsatilgan so’zga sinonim bo’la oladigan so’z qaysi gapda qatnashgan?

#3. Qaysi gapda “ma’lum vaqt, fursat uchun yig‘ib tayyorlab qo‘ymoq” ma’nosini bildiruvchi so‘z ajratilgan?

#4. Qaysi gapda qo‘shimcha qo‘llash bilan bog‘liq uslubiy xatolik mavjud EMAS?

#5. Davralarda  o‘zingiz  tanishishni istagan  odamning  yoniga  boring,  o‘zingizni tanishtiring.  Har  qanday  inson  zotida  mehrga,  samimiyatga  ehtiyoj  bor,  shu  sababli  ko‘pchilik sizning tashabbusingizdan … . Ushbu gapdagi ko‘p nuqta o‘rniga qaysi so‘zni qo‘llash mazmuniy jihatdan to‘g‘ri?

#6. Berilgan gapda mazmun va grammatik jihatdan to‘g‘ri bog‘langan birikmalarni aniqlang.Men nutq so‘zlashga unchalik mohir bo‘lmasam-da, hotamtoy Alfred Nobel mukofotini menga taqdim etishni lozim ko‘rgan barcha kishilarga o‘z minnatdorligimni izhor qilmoqchiman

#7. Ochilmay so‘lsa har gul g‘unchasi pir-u juvon yig‘lar, Emas pir-u juvon, balki hamma ahli jahon yig‘lar. Ushbu bayt haqida xato hukmni aniqlang.

#8. Qaysi javobdagi gaplar juftligida sifatlarning bir xil ma’no turlari qatnashgan?

#9. Salomat opa: “Laylak dedim-ku, jinnivoy”, – deb eg…ib, bolasining yuzidan o’pdi. Ushbu gapda nuqtalar o’rniga qo’yilishi kerak bo’lgan qo’shimcha qaysi gap tarkibida qatnashgan?

#10. O‘ktam ham yo‘g‘on arqonni siltab-siltab ko‘rdi, dor atrofida aylanib, uning uskunasini qiziqib kuzatdi. U bolalikdan bu o‘yinni sevar edi, bir necha yildan buyon ko‘rmagani uchun tomosha qilgisi keldi. Ushbu gapdagi fe’llar haqida to’g’ri ma’lumotni aniqlang.

#11. Noz-ne’matning ko’pligidan bo’z dasturxonning yamog’i ko’rinmay ketdi. Ushbu gapda ostiga chizilga so’zga shakldosh bo’la oladigan so’z qaysi gaplarda qatnashgan?1. Hormang, quroldoshlar, bo’z yitig emasmanmi, qon gup etib miyamga urdi. 2. Shoyi va bo’zni taqqoslash bu ot va eshakni taqqoslashdek gap.3. Ayoli charx yigirsa, erkagi bo’z to’qirdi. 4. Nigor oyim biroz shubhalandi va bo’z to’nni tekshirib ko’rdi. 5. Katta kuchli bo’z eshakni bolalarga tutqizib, dastasi yo’g’on qamchini katta, juda kir sallasiga qistirdi.

#12. Tepaliklarda qor ostidan zanglagan tunuka va temir, qora va sarg’aygan g‘isht, beton parchalari chiqib turardi. Ushbu gap haqida xato hukmni toping.

#13. Qaysi javobda iboraning ma’nosi noto’g’ri izohlangan?

#14. Har uchala gapda ham ishtirok etgan otlarni aniqlang. I. Onaning ulug‘ligi qo‘lidan kelgan ishlarda yaratuvchanligida ko‘rinib turadi. II. Yaxshi tarbiya ko‘rgan odamning xislatlaridan biri shuki, bunday odam o‘z faoliyatida boshqalardan bir qadam oldinga o‘tsa, darrov orqaga qaraydi. III. Bu xildagi san’atkorlar piyolalar gardiga, belbog‘lar, dastro‘mollar hoshiyalariga mehr-muhabbat, saodat baytlarini yozganlar, kashta qilib tikkanlar. 1. qo’shma ot 2. mavhum ot 3. yasama ot 4. shaxs oti 5. faoliyat-jarayon oti

#15. Berilgan qaysi gapdagi ko‘p nuqta o‘rnida -dan qo‘- shimchasini ham, -ni qo‘shimchasini ham qo‘llash mumkin?

#16. So‘nggi yillarda ko‘plab iste’dodli, bil…don yoshlar xorijga o‘qi… uchun jo‘na…ilmoqda, ular… yangi…ka intilish kuchli bo‘ladi. Ushbu gapdagi nuqtalar o‘rniga mos keluvchi qo‘shimchalar haqidagi xato hukmni aniqlang.

#17. Agar ota-ona alohida yashasa va bola bilan birga yashovchi ota (ona) bolaga o‘z familiyasini berishni xohlasa, vasiylik va homiylik organi bu masalani bolaning manfaatlarini va ona (ota)ning fikrini hisobga olgan holda hal qiladi. Ota yoki onaning turgan joyini aniqlash mumkin bo‘lmaganda, ular ota-onalik huquqidan mahrum qilinganda, muomalaga layoqatsiz deb topilganda, shuningdek, ota yoki ona bolaga ta’minot berish va uni tarbiyalash majburiyatlarini bajarishdan uzrsiz sabablarga ko‘ra bo‘yin tovlagan hollarda ota yoki onaning fikrini hisobga olish shart emas. Ajratib ko‘rsatilgan “shuningdek” birligi ushbu mikromatnda qanday mazmunni ifodalayapti?

#18. Matnda «Qon olish uchun bir martalik sterillangan asboblardan foydalaniladi», deyilgan. Nima uchun ushbu ma’lumot matnga kiritilgan?

#19. «Qon topshirish» matnining asosiy maqsadi nima?

#20. Qaysi javobdagi gaplar juftligida qatnashgan ravishlar tuzilishiga ko’ra va ma’no turiga ko’ra bir guruhga mansub.

#21. Qaysi javobda o’z ma’nosida qo’llangan so’z ajratib ko’rsatilgan?

#22. “Ot egasi” hikoyasining asosiy g‘oyasi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan?

#23. O’tkir Hoshimovning “Dunyoning ishlari” qissasida qaysi voqelik aks etmagan?

#24. Qaysi javobda “Oygul bilan Baxtiyor” ertak-dostoni voqealar bayoni to’g’ri berilgan?

#25. Qaysi qatorda Maqsud Shayxzoda haqida ma’lumot berilgan?

#26. “G‘alati bir uzuk – o‘zi ham tumor”. Emish: “O‘limlarga qarshi madadkor”, Endi shu uzukda ochildi tilsim. “Jaloliddin Manguberdi” tragediyasidan olingan ushbu parchada tilga olingan uzuk haqidagi to‘g‘ri hukmni toping.

#27. Qaysi javobdagi ma’lumot Navoiy “Xamsa”si qahramoni Suhayl haqida?

#28. Navoiyning “Farhod va Shirin” dostoni voqealari noto‘g‘ri berilgan javobni belgilang.

Oldingisi
Tugatish
abituriyentlar uchun testlar